2021.03.17 jpro cover sektor publiczny 2 - Wyzwania sektora publicznego w dobie transformacji cyfrowej

17.03.2021

Wyzwania sektora publicznego w dobie transformacji cyfrowej

Według danych E-Government Development Index w 2020 roku Polska znajdowała się na 24. miejscu w rankingu e-państw. Mimo awansu z 33. pozycji podobnie jak inne kraje w 2020 roku Polska musiała zmierzyć się z wyzwaniami przyspieszonej przez pandemię digitalizacji. Jednostki administracji publicznej nie tylko w Polsce, ale też w Europie i na świecie, stawiają dziś na technologie wspierające rozwój e-państwa, e-administracji i e-usług. Z jakimi wyzwaniami w tym kontekście mierzy się sektor publiczny? W jaki sposób może efektywnie wdrażać rozwiązania cyfrowej transformacji? Czy outsourcing usług IT jest odpowiedzią na problemy sektora publicznego? 

Przeczytaj więcej
JPro cover 17 - Ekonomia współdzielenia w biznesie

03.02.2021

Ekonomia współdzielenia w biznesie

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Czym jest ekonomia współdzielenia (sharing economy)
  • Jakie nowe usługi pojawiły się w 2020 r.
  • Jakie są perspektywy dla ekonomii współdzielenia w 2021 r.
  • Jakie są korzyści z Open Talent Economy.
Przeczytaj więcej
blog jpro jcommerce 15 11 2017 Outsourcing usug IT cover 7 - Outsourcing usług IT wspiera realizację projektów

07.10.2020

Outsourcing usług IT wspiera realizację projektów

W Polsce coraz więcej firm decyduje się na outsourcing usług IT, chociaż część z nich nie ma nawet tego świadomości. Outsourcing IT wkomponował się już we współczesny biznes jako jeden z elementów strategii działania organizacji. Trend outsourcingu IT utrzymuje się już od wielu lat i wygląda na to, że tendencja ta będzie się utrzymywała. Wiele osób spotkało się być może z terminem „outsourcing” lub korzystało (czy też: korzysta aktywnie) z tego rodzaju usług świadczonych przez firmy zewnętrzne. Dlaczego decydujemy się na outsourcing usług IT i jakie korzyści niesie współpraca z partnerem outsourcingowym?

Przeczytaj więcej
cover9 2 - Nearshoring, czyli jak Polacy tworzą brytyjskie startupy

20.07.2019

Nearshoring, czyli jak Polacy tworzą brytyjskie startupy

Rozwój technologii informatycznych jest jednym z najsilniejszych motorów napędzających zglobalizowaną gospodarkę światową. Dla biznesu zanikają granice, braki na lokalnym rynku pracy można sobie zrekompensować, sięgając po specjalistów dostępnych w innych częściach kraju, a nawet świata. Dla fachowców podobnie – ogromne zapotrzebowanie na specjalistyczną wiedzę i umiejętności otwiera przed nimi szerokie możliwości nawiązania współpracy z pracodawcami z całego świata. Obok jasnych stron i oczywistych korzyści, wynikających z tego stanu rzeczy, istnieją jednak też obszary ryzyka, a co za tym idzie – mniej lub bardziej uzasadnione obawy. Czy zatrudnienie specjalistów zlokalizowanych poza firmą, a nawet pracujących zdalnie z zupełnie innego kraju, nie odbiera kontroli nad zespołem i procesami zachodzącymi w firmie?

Przeczytaj więcej
jpro cover outsourcing 2 - Dlaczego outsourcing, a nie rekrutacja stała?

05.03.2019

Dlaczego outsourcing, a nie rekrutacja stała?

Coraz więcej firm decyduje się na outsourcing, a to obco do niedawna brzmiące słowo nie jest już dla nikogo niezrozumiałe. Zlecanie zewnętrznym firmom specjalistycznych usług jest naturalnym rozwiązaniem w sytuacji, w której wciąż zwiększający się poziom skomplikowania procesów biznesowych, a także trudna sytuacja na rynku pracy, zmuszają firmy do inwestowania w rozwiązania efektywne, elastyczne i – co być może najważniejsze – dostępne od zaraz. Przedsiębiorcy coraz chętniej sięgają więc po wsparcie wyspecjalizowanych partnerów biznesowych, powierzając im część swoich procesów IT, księgowych, logistycznych czy rekrutacyjnych.

Przeczytaj więcej
jpro jcommerce it managed services cover 2 - IT Managed Services <br>– zaawansowane usługi dla biznesu

20.02.2019

IT Managed Services
– zaawansowane usługi dla biznesu

W dobie szybko rozwijających się technologii i rynku pracownika, na którym o dobrego, kompetentnego w swoim obszarze specjalistę IT walczy kilka firm, coraz trudniej o stabilność zasobową oraz stałe podnoszenie kompetencji zespołu. Rozwiązaniem dla wielu firm może być outsourcing, w tym usługa IT Managed Services. Chociaż pojęcie to jest już dość znane w środowisku IT, nadal budzi wiele wątpliwości. Czy słusznie?

Przeczytaj więcej
jpro jcommerce Modele wsppracy outsourcingowej cover 2 - Modele współpracy z partnerem outsourcingowym

14.11.2018

Modele współpracy z partnerem outsourcingowym

Każda firma posiada swoją specyfikę, a więc także indywidualne preferencje i wymagania, które należy uwzględnić podczas wyboru indywidualnego modelu współpracy z partnerem outsourcingowym w obszarze rozwoju oprogramowania. Oczekiwania firm wynikają przede wszystkim z natury problemów, z którymi się borykają, należy więc wybierać partnerów, którzy będą w stanie elastycznie dostosować się do potrzeb drugiej strony.

Przeczytaj więcej
jpro jcommerce czy oplaca sie korzystac z mac w biznesie cover 2 - Czy opłaca się korzystać z Maców w biznesie?

05.09.2018

Czy opłaca się korzystać z Maców w biznesie?

Firma Apple budzi skrajne emocje, od uwielbienia po nienawiść, co sprawia, że wokół jej produktów narosło wiele mitów. Jednym z nich jest to, że Maki nie nadają się do zastosowania w biznesie, może z wyłączeniem agencji reklamowych i pracujących w Starbucksie freelancerów. Wdrażam Maki w międzynarodowych korporacjach już od kilku lat i chciałbym raz na zawsze rozprawić się z tym mitem.

Przeczytaj więcej
zaufanie autsourcing IT 2 - Wybór dostawcy IT i Partnera Technologicznego

08.03.2017

Wybór dostawcy IT i Partnera Technologicznego

Od kilku już lat widać wyraźną zmianę, jaka dokonała się w kryteriach wpływających na wybór dostawcy rozwiązań IT – zarówno jeśli chodzi o usługi outsourcingu rozwoju oprogramowania, jak i wdrożenia systemów informatycznych dla biznesu. Kiedyś dostawca był tylko i wyłącznie wykonawcą, rozliczanym za określone zadanie, którego się podjął. Bez względu na to, czy była to realizacja dedykowanego systemu informatycznego, jego wdrożenie, czy też np. uzupełnienie kompetencji technologicznych w zespole klienta w modelu „team extension”. Zatem zleceniodawca przede wszystkim rozliczał za efekt prac, ale współpraca rzadko przybierała postać kooperacji, bo w tak rozumianej realizacji kontraktu nie było miejsca na zaufanie klienta do dostawcy. W Polsce jest to szczególnie wyraźne, bo niespecjalnie należymy do narodów ufnych.

Przeczytaj więcej