
17.03.2021
Wyzwania sektora publicznego w dobie transformacji cyfrowej
Według danych E-Government Development Index w 2020 roku Polska znajdowała się na 24. miejscu w rankingu e-państw. Mimo awansu z 33. pozycji podobnie jak inne kraje w 2020 roku Polska musiała zmierzyć się z wyzwaniami przyspieszonej przez pandemię digitalizacji. Jednostki administracji publicznej nie tylko w Polsce, ale też w Europie i na świecie, stawiają dziś na technologie wspierające rozwój e-państwa, e-administracji i e-usług. Z jakimi wyzwaniami w tym kontekście mierzy się sektor publiczny? W jaki sposób może efektywnie wdrażać rozwiązania cyfrowej transformacji? Czy outsourcing usług IT jest odpowiedzią na problemy sektora publicznego?
Przeczytaj więcej
03.02.2021
Ekonomia współdzielenia w biznesie
Z tego artykułu dowiesz się:
- Czym jest ekonomia współdzielenia (sharing economy)
- Jakie nowe usługi pojawiły się w 2020 r.
- Jakie są perspektywy dla ekonomii współdzielenia w 2021 r.
- Jakie są korzyści z Open Talent Economy.

07.10.2020
Outsourcing usług IT wspiera realizację projektów
W Polsce coraz więcej firm decyduje się na outsourcing usług IT, chociaż część z nich nie ma nawet tego świadomości. Outsourcing IT wkomponował się już we współczesny biznes jako jeden z elementów strategii działania organizacji. Trend outsourcingu IT utrzymuje się już od wielu lat i wygląda na to, że tendencja ta będzie się utrzymywała. Wiele osób spotkało się być może z terminem „outsourcing” lub korzystało (czy też: korzysta aktywnie) z tego rodzaju usług świadczonych przez firmy zewnętrzne. Dlaczego decydujemy się na outsourcing usług IT i jakie korzyści niesie współpraca z partnerem outsourcingowym?
Przeczytaj więcej
20.07.2019
Nearshoring, czyli jak Polacy tworzą brytyjskie startupy
Rozwój technologii informatycznych jest jednym z najsilniejszych motorów napędzających zglobalizowaną gospodarkę światową. Dla biznesu zanikają granice, braki na lokalnym rynku pracy można sobie zrekompensować, sięgając po specjalistów dostępnych w innych częściach kraju, a nawet świata. Dla fachowców podobnie – ogromne zapotrzebowanie na specjalistyczną wiedzę i umiejętności otwiera przed nimi szerokie możliwości nawiązania współpracy z pracodawcami z całego świata. Obok jasnych stron i oczywistych korzyści, wynikających z tego stanu rzeczy, istnieją jednak też obszary ryzyka, a co za tym idzie – mniej lub bardziej uzasadnione obawy. Czy zatrudnienie specjalistów zlokalizowanych poza firmą, a nawet pracujących zdalnie z zupełnie innego kraju, nie odbiera kontroli nad zespołem i procesami zachodzącymi w firmie?
Przeczytaj więcej
05.03.2019
Dlaczego outsourcing, a nie rekrutacja stała?
Coraz więcej firm decyduje się na outsourcing, a to obco do niedawna brzmiące słowo nie jest już dla nikogo niezrozumiałe. Zlecanie zewnętrznym firmom specjalistycznych usług jest naturalnym rozwiązaniem w sytuacji, w której wciąż zwiększający się poziom skomplikowania procesów biznesowych, a także trudna sytuacja na rynku pracy, zmuszają firmy do inwestowania w rozwiązania efektywne, elastyczne i – co być może najważniejsze – dostępne od zaraz. Przedsiębiorcy coraz chętniej sięgają więc po wsparcie wyspecjalizowanych partnerów biznesowych, powierzając im część swoich procesów IT, księgowych, logistycznych czy rekrutacyjnych.
Przeczytaj więcej
20.02.2019
IT Managed Services
– zaawansowane usługi dla biznesu
W dobie szybko rozwijających się technologii i rynku pracownika, na którym o dobrego, kompetentnego w swoim obszarze specjalistę IT walczy kilka firm, coraz trudniej o stabilność zasobową oraz stałe podnoszenie kompetencji zespołu. Rozwiązaniem dla wielu firm może być outsourcing, w tym usługa IT Managed Services. Chociaż pojęcie to jest już dość znane w środowisku IT, nadal budzi wiele wątpliwości. Czy słusznie?
Przeczytaj więcej
14.11.2018
Modele współpracy z partnerem outsourcingowym
Każda firma posiada swoją specyfikę, a więc także indywidualne preferencje i wymagania, które należy uwzględnić podczas wyboru indywidualnego modelu współpracy z partnerem outsourcingowym w obszarze rozwoju oprogramowania. Oczekiwania firm wynikają przede wszystkim z natury problemów, z którymi się borykają, należy więc wybierać partnerów, którzy będą w stanie elastycznie dostosować się do potrzeb drugiej strony.
Przeczytaj więcej
05.09.2018
Czy opłaca się korzystać z Maców w biznesie?
Firma Apple budzi skrajne emocje, od uwielbienia po nienawiść, co sprawia, że wokół jej produktów narosło wiele mitów. Jednym z nich jest to, że Maki nie nadają się do zastosowania w biznesie, może z wyłączeniem agencji reklamowych i pracujących w Starbucksie freelancerów. Wdrażam Maki w międzynarodowych korporacjach już od kilku lat i chciałbym raz na zawsze rozprawić się z tym mitem.
Przeczytaj więcej
08.03.2017
Wybór dostawcy IT i Partnera Technologicznego
Od kilku już lat widać wyraźną zmianę, jaka dokonała się w kryteriach wpływających na wybór dostawcy rozwiązań IT – zarówno jeśli chodzi o usługi outsourcingu rozwoju oprogramowania, jak i wdrożenia systemów informatycznych dla biznesu. Kiedyś dostawca był tylko i wyłącznie wykonawcą, rozliczanym za określone zadanie, którego się podjął. Bez względu na to, czy była to realizacja dedykowanego systemu informatycznego, jego wdrożenie, czy też np. uzupełnienie kompetencji technologicznych w zespole klienta w modelu „team extension”. Zatem zleceniodawca przede wszystkim rozliczał za efekt prac, ale współpraca rzadko przybierała postać kooperacji, bo w tak rozumianej realizacji kontraktu nie było miejsca na zaufanie klienta do dostawcy. W Polsce jest to szczególnie wyraźne, bo niespecjalnie należymy do narodów ufnych.
Przeczytaj więcej