AI JPro cover 2 - AI, machine learning i Data Science. Czym są i co dalej?

31.07.2019

AI, machine learning i Data Science. Czym są i co dalej?

Człowiek zapanował nad ogniem i wynalazł koło. Jakiś czas później nastąpiła era przemysłowa, pojawiły się roboty i automatyzacja. W międzyczasie urodził się Elvis Presley, The Beatles wydali swoją pierwszą płytę i powstała sztuczna inteligencja. W niedalekiej przyszłości Skynet uzyska świadomość i zniszczy prawie całą ludzkość, a czoła stawi mu jedynie mała grupka dzielnych kobiet i mężczyzn z ruchu oporu. Jednak czy słusznie obawiamy się sztucznej inteligencji, wiążąc ją z fabułą „Terminatora”? Data Science, uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja to głośne hasła ostatnich lat. Aby je zrozumieć, warto wyjaśnić, co to właściwie jest.

Przeczytaj więcej
jpro jcommerce vizlib cover 2 - Vizlib, czyli pełnia możliwości z Qlik Sense

03.10.2018

Vizlib, czyli pełnia możliwości z Qlik Sense

Firma Qlik w przypadku systemu Qlik Sense postawiła na otwartość platformy, co oznacza, że jeśli obiekty dostarczone w „wersji pudełkowej” przez producenta nie są wystarczające, możemy je dowolnie rozszerzać: czy to przez rozszerzenia dostępne na portalu Qlik Sense Branch, czy też te napisane samodzielnie (lub przez zaprzyjaźnionego Front-Endowca). Jedną z najbardziej znanych gotowych bibliotek, która rozszerza możliwości Qlik Sense, jest biblioteka oferowana przez firmę Vizlib.

Przeczytaj więcej
jpro jcommerce Zaawansowane technologie w Przemyle 40 14.09.18 cover 2 - Zaawansowane technologie w Przemyśle 4.0

16.08.2018

Zaawansowane technologie w Przemyśle 4.0

Sieć bezprzewodowa, usługi chmurowe, Przemysłowy Internet Rzeczy czy Big Data rewolucjonizują branżę przemysłową i zmniejszają koszty produkcyjne w firmach, które decydują się na wdrożenie takich rozwiązań. Przemysł 4.0 to kolejny etap rewolucji przemysłowej, której motorem napędowym jest Internet, wysoko rozwinięte technologie i branża IT.

Przeczytaj więcej
customer management system JPro 2 - Customer Communication Management (CCM) – co to jest?

19.10.2016

Customer Communication Management (CCM) – co to jest?

Chociaż akronim CCM (Customer Communication Management) nie jest tak popularny jak CRM czy ERP, to organizacje posiadające setki tysięcy czy miliony klientów, od dawna zarządzają komunikacją wychodzącą (a więc wszelkiego rodzaju fakturami, katalogami, polisami, itd.) w sposób zautomatyzowany, niekoniecznie nawet klasyfikując używaną technologię jako system klasy CCM. W masowej produkcji korespondencji główną trudnością były jeszcze niedawno wydajność, koszty obsługi przetwarzania danych i kontrola bardzo restrykcyjnego procesu. Przetwarzane są bowiem nie tylko podstawowe dane osobowe, ale również wrażliwe informacje o klientach. Ponadto zmieniły się kanały komunikacji, a także oczekiwania klientów, więc tradycyjne systemy CCM już nie wystarczają. Według 2021 Gartner Market Guide, do 2023 roku ponad 75% wszystkich wdrożeń zarządzania komunikacją z klientem będzie miało charakter rozwiązań chmurowych lub hybrydowych. Twórcy tego typu oprogramowania muszą więc otwierać się na nowe możliwości i wyzwania.

Przeczytaj więcej