31.07.2019
AI, machine learning i Data Science. Czym są i co dalej?
Człowiek zapanował nad ogniem i wynalazł koło. Jakiś czas później nastąpiła era przemysłowa, pojawiły się roboty i automatyzacja. W międzyczasie urodził się Elvis Presley, The Beatles wydali swoją pierwszą płytę i powstała sztuczna inteligencja. W niedalekiej przyszłości Skynet uzyska świadomość i zniszczy prawie całą ludzkość, a czoła stawi mu jedynie mała grupka dzielnych kobiet i mężczyzn z ruchu oporu. Jednak czy słusznie obawiamy się sztucznej inteligencji, wiążąc ją z fabułą „Terminatora”? Data Science, uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja to głośne hasła ostatnich lat. Aby je zrozumieć, warto wyjaśnić, co to właściwie jest.
Przeczytaj więcej03.10.2018
Vizlib, czyli pełnia możliwości z Qlik Sense
Firma Qlik w przypadku systemu Qlik Sense postawiła na otwartość platformy, co oznacza, że jeśli obiekty dostarczone w „wersji pudełkowej” przez producenta nie są wystarczające, możemy je dowolnie rozszerzać: czy to przez rozszerzenia dostępne na portalu Qlik Sense Branch, czy też te napisane samodzielnie (lub przez zaprzyjaźnionego Front-Endowca). Jedną z najbardziej znanych gotowych bibliotek, która rozszerza możliwości Qlik Sense, jest biblioteka oferowana przez firmę Vizlib.
Przeczytaj więcej16.08.2018
Zaawansowane technologie w Przemyśle 4.0
Sieć bezprzewodowa, usługi chmurowe, Przemysłowy Internet Rzeczy czy Big Data rewolucjonizują branżę przemysłową i zmniejszają koszty produkcyjne w firmach, które decydują się na wdrożenie takich rozwiązań. Przemysł 4.0 to kolejny etap rewolucji przemysłowej, której motorem napędowym jest Internet, wysoko rozwinięte technologie i branża IT.
Przeczytaj więcej19.10.2016
Customer Communication Management (CCM) – co to jest?
Chociaż akronim CCM (Customer Communication Management) nie jest tak popularny jak CRM czy ERP, to organizacje posiadające setki tysięcy czy miliony klientów, od dawna zarządzają komunikacją wychodzącą (a więc wszelkiego rodzaju fakturami, katalogami, polisami, itd.) w sposób zautomatyzowany, niekoniecznie nawet klasyfikując używaną technologię jako system klasy CCM. W masowej produkcji korespondencji główną trudnością były jeszcze niedawno wydajność, koszty obsługi przetwarzania danych i kontrola bardzo restrykcyjnego procesu. Przetwarzane są bowiem nie tylko podstawowe dane osobowe, ale również wrażliwe informacje o klientach. Ponadto zmieniły się kanały komunikacji, a także oczekiwania klientów, więc tradycyjne systemy CCM już nie wystarczają. Według 2021 Gartner Market Guide, do 2023 roku ponad 75% wszystkich wdrożeń zarządzania komunikacją z klientem będzie miało charakter rozwiązań chmurowych lub hybrydowych. Twórcy tego typu oprogramowania muszą więc otwierać się na nowe możliwości i wyzwania.
Przeczytaj więcej