Rozwój aplikacji w chmurze Azure wspomagającej proces naprawy samochodów
Kraj: Szwecja
Sektor: IT
Usługi: Aplikacja mobilna, Usługi chmurowe
Obszar: .NET, ANGULAR, Azure
Rozwój aplikacji w chmurze Azure wspomagającej proces naprawy samochodów
Nasz klient rozwija chmurową aplikację do zarządzania pracą warsztatów samochodowych i potrzebował wsparcia partnera biznesowego, który posiadałby dostępnych programistów .NET oraz praktyczną wiedzę w zakresie technologii Azure wykorzystywanych w projekcie.
Idź do:
Potrzeba rozwiązań chmurowych
Istotą projektu jest rozwój aplikacji, które ułatwiają dealerom samochodowym, warsztatom i firmom ubezpieczeniowym szybkie szacowanie kosztów oraz zarządzanie procesem napraw. Do czasu całkowitej migracji do chmury, tj. pierwszego kwartału 2022, aplikacja wciąż będzie wykorzystywała platformę prywatnego dostawcy ze Szwecji, gdzie znajduje się część środowiska produkcyjnego.
W związku z rozszerzeniem działalności na inne kraje, takie jak Norwegia, Niemcy, Austria, pojawiła się potrzeba przeniesienia infrastruktury do chmury, tak by zapewnić stabilność i elastyczność rozwiązania. Ponieważ umowa z aktualnym dostawcą infrastruktury dobiegała końca, klient postanowił wykorzystać chmurę Azure i zyskać możliwość skalowania aplikacji i przetwarzania większych ilości danych.
Istota ochrony prywatności i danych osobowych
Dla klienta bardzo istotną kwestią jest ochrona prywatności i danych osobowych. Prace nad migracją do chmury zostały zawieszone na prawie rok, po tym jak Max Schrems, austriacki aktywista na rzecz ochrony prywatności danych, złożył skargę do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Dotyczyła udostępniania danych osób z UE firmom z siedzibą w USA i obaw związanych z przechowywaniem danych na ich serwerach. Klient w tym czasie sondował rynek, weryfikując podejście swoich klientów końcowych do tematu wykorzystania chmury. W większości jednak nie było sprzeciwu, a w związku z ekspansją potrzebne były elastyczne zasoby.
Wyzwania
W związku z przeniesieniem aplikacji do środowiska chmurowego istotne było:
- Uporządkowanie całej infrastruktury.
- Zapewnienie ciągłości działania aplikacji podczas procesu migracji.
- Bezpieczeństwo i spełnienie wszystkich wymogów prawnych dotyczących przetwarzania danych.
- Ochrona prywatności i danych osobowych.
Chmurowy system do zarządzania warsztatami samochodowymi
Platforma posiada obszerną bazę danych, która zawiera czasy pracy, lakierowania, kompletne listy części zamiennych wraz z numerami artykułów i cenami, jak również ich trójwymiarowe modele, które ułatwiają warsztatom ich dobór.
System składa się z głównej aplikacji, która jest aktualnie migrowana do chmury, oraz aplikacji webowych, które obsługują wydzielone funkcjonalności, w tym:
- Overview – aplikacja zbierająca dane z różnych warsztatów samochodowych. Za jej pomocą firmy ubezpieczeniowe mogą monitorować stan napraw, a sieci warsztatów samochodowych zarządzać poszczególnymi oddziałami,
- Repair – aplikacja dla warsztatów samochodowych do rejestrowania czasu pracy,
- Damage Inspection Booking – aplikacja do rezerwowania terminów napraw oraz zlecania wyceny napraw.
Korzystając z informacji zawartych w aplikacji, pracownicy warsztatów mogą w łatwy sposób wykonać niezbędne kalkulacje napraw, a także uzyskać informacje na temat części zamiennych, cen oraz szacowanych czasów realizacji zleceń. Z rozwiązania korzysta obecnie ponad 23 tysiące użytkowników.
Zalety rozwiązania
- Dostępność dat naprawy i odbioru, gdy tylko stan uszkodzenia zostanie zweryfikowany, co z pewnością prowadzi do większego zadowolenia właściciela pojazdu.
- Skrócony czas wyceny i realizacji naprawy.
- Równomiernie rozplanowany przepływ w ciągu tygodnia pracy, co przekłada się na mniejszą liczbę pojazdów oczekujących na naprawę.
- Dostęp do danych technicznych pojazdów oraz do historii napraw.
Wsparcie programistów .NET w modelu nearshoringowym
W zespole projektowym pracuje kilku .NET developerów z Inetum, którzy są częścią zespołu rozwijającego system do zarządzania warsztatami samochodowymi. Do zadań naszych programistów należy rozwój procesów migracyjnych i tworzenie dedykowanych aplikacji chmurowych we współpracy z zespołem klienta odpowiedzialnym za zarządzanie środowiskiem chmurowym.
Jestem pod wrażeniem ich kompetencji i kultury firmy. Do naszego zespołu projektu dołączyli wykwalifikowani i zmotywowanych członkowie zespołu.
, Dyrektor operacyjny w Exevator AB
Korzyści biznesowe dla klienta
- Zwinność w realizacji projektów ułatwiająca zdalne wdrażanie rozwiązań.
- Skalowalność zespołów i możliwość uzyskania dalszego wsparcia ze strony Inetum.
- Kompetencje jednych z najlepszych programistów .NET w Polsce (wg rankingów Clutch).
- Wsparcie partnera technologicznego z dużym doświadczeniem w realizacji projektów dla klientów działających w konsultingu IT i statusem zaufanego dostawcy.
- Innowacyjność i możliwość wdrożenia nowych rozwiązań, które oferuje chmura (np. Azure Function).
- Elastyczność wdrażanych rozwiązań.
Technologie i narzędzia
.NET/C#, Microsoft Azure, Angular, TypeScript, Web API, Blazor, WPF, WCF, mikroserwisy
Narzędzia chmury Azure wykorzystane w projekcie
- Azure Functions
- Azure Container Instances
- Azure DevOps
- Azure Applications Insights
- Azure Key Vaults
- Azure Cosmos DB
- Azure SQL Server
- Azure Service Bus
O kliencie
Exevator AB – szwedzka firma konsultingowa z branży IT, która dostarcza usługi w wielu obszarach biznesowych.