Dzisiaj rozwiązania systemowe OSS zmierzają w kierunku zupełnie nowego paradygmatu operacji. Dostawcy sprzętu i oprogramowania muszą stawić czoła nowym wyzwaniom związanym ze skróconym cyklem życia infrastruktury, napędzanym skróconym cyklem życia usług. Nie ma więcej miejsca na długoterminowy zwrot z inwestycji, jak to było w tradycyjnych systemach (5-20 lat lub więcej w operacjach). Wszystkie inwestycje są ostatnio skoncentrowane na szybkim dostarczaniu usług, ograniczonej liczbie abonentów i ograniczonych wydatkach CAPEX / OPEX.
Istnieje potrzeba integracji istniejących platform OSS (bardzo często starszych) z zupełnie nowymi konfiguracjami. Nowe ekosystemy muszą być zaprojektowane jako w pełni zautomatyzowane systemy (np. Sieci samoorganizujące się), które obejmują logikę zarządzania usług.
Pomaga to firmom łączyć tradycyjną infrastrukturę (np. Usługi głosowe / sms / dane telekomunikacyjne w przypadku operatorów telekomunikacyjnych) z nową ofertą, takie jak usługi sieci wąskopasmowej (w tym Internet Rzeczy – IoT), usługi oparte na chmurze, rozproszone platformy infrastruktury (w tym infrastruktura blockchain) itp.